Het voordeel van alle aard dat voortvloeit uit dat persoonlijk gebruik, wordt berekend door een CO2-percentage op 6/7 van de cataloguswaarde van het ter beschikking gestelde voertuig toe te passen.
Jaarlijks bepaalt een koninklijk besluit de referentie-CO2-uitstoot van het referentie jaar.
Aangezien de referentie-CO2-uitstoot is gedaald, zal het CO2percentage stijgen en zo ook het belastbaar voordeel.
Deze Refentie-uitstoot bedraagt:
(in 2016 was het nog 107 g/km)
(in 2016 was het nog 89g/km)
Een bedrijfsleider heeft een bedrijfswagen met een dieselmotor die hij mag gebruiken voor privédoeleinden. De CO2-uitstoot van het voertuig bedraagt 98g/km. De referentie-CO2-uitstoot voor bedrijfswagens met dieselmotor bedroeg 89g/km in 2016. Het CO2-Percentage bedroeg 6,4% (= 5,5% + ((98-89) x 0,1) %).
Voor 2017 bedraagt de referentie-CO2-uitstoot 87g/km. Het CO2-percentage voor die wagen zal dan 6,6% (= 5,5 % + ((98 -87) x 0,1) %) zijn.
Vanaf 2025 is er een hervorming in de BTW-wetgeving Afschaffing van de rekening-courant Een belangrijk deel…
Bart De Wever’s nieuwe supernota ligt nu op tafel en bevat plannen voor hervormingen in de…
Een veelvoorkomende kwestie die we regelmatig horen bij onze klanten betreft bewijslast. Zowel opmerkingen zoals…
Vanaf 1 januari 2026 zullen bijna alle B2B-transacties in België verplicht digitaal gefactureerd moeten worden.…
De maatschappelijke zetel is het officiële juridische adres van je onderneming waar het dagelijkse beheer…
Er gelden vanaf 2023 nieuwe regels inzake de controletermijn van de BTW. Die is in…